Jag lovade en liten introduktion av Fantasia. Här kommer den:
 
Fantasia är född hösten 2011, kallas ”Tassie” till vardags och är en sheltiekorsning (75% Sheltie). Jättesnäll och trevlig hund med mycket energi. Fantastisk liten vovve. Man kan inte annat än att älska henne :) 
 
Jag fick hem Fantasia i december 2011, men träffade henne första gången när hon va 1 timme gammal, åkte raka vägen dit så fort jag hörde att första valpen kikat ut. Sen va jag där minst en gång i veckan till den dag hon flyttade hem till mig, man kan ju inte hålla sig ifrån sin söta lilla valp.
 
Vi har hittills gjort mest saker på skoj. Tassie har fått lära sig att apportera, gå blodspår och söka lite andra spår (människor och godis). Skogen tar vi oss till så ofta vi kan, det är Tassies favoritställe på jorden (mattes också). Tassie gillar verkligen att hoppa och balansera på saker och därför är målet i år att gå en Agilitykurs och hitta en bra Agilitybana att träna på. 
 
Till vardags tränar vi trick med och utan klicker och vardagslydnad. Tassie är lättlärd och ambitiös, det är lika roligt för oss båda att träna. Utöver träna, promenera och busa är ett av Tassies stora intressen att sova. Hon är väldigt morgontrött precis som sin matte. Perfekt match!
 
Här är några bilder på min guldfärgade pingla:
Tassie 5 dagar gammal
 
Tassie 5 månader gammal
 
Dotter till Ice, som jag haft 2007-2011 men bor numera hos min mamma och trivs väldigt bra.
 
Från vänster Tassie, pappa Ice, mamma Capriciosa och storebror Calzone "Calle" ifrån 2010 kullen.
 
Tassie träffar Calle ofta eftersom hans husse är min pappa. Lika som pappa Ice eftersom hans matte är min mamma.
 
Tassies hästkompis Zantos, en häst jag delat med min pappa sedan 1996.
 
Söt som socker!
 
 
 
 
 
Fantasia, Sheltiekorsning,

1 kommentarer

Gojjan

04 Jan 2014 19:19

Åh fin hon är! Verkligen älskar andra bilden, ser så söt och fluffig ut! :)

Kommentera

Publiceras ej